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A Comprehensive Reliability Assessment Method for Existing Railway Bridges Based on Bayesian Theory

Autor(en): ORCID




Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: Advances in Civil Engineering, , v. 2022
Seite(n): 1-9
DOI: 10.1155/2022/3032658
Abstrakt:

The increase in traffic volume and train load poses new challenges to the reliability assessment of existing railway bridges. To construct a comprehensive assessment method for the safety and reliability of existing railway bridges, firstly, the risk factors of railway bridge structures are analyzed and the evaluation criteria are determined; secondly, based on the accident tree theory, a multilevel Bayesian network model with key points is established, and the ability of the Bayesian network bidirectional reasoning and sensitivity analysis is used to evaluate the structural safety; finally, the result was applied to the marina northern Songhua River extra-large bridge to verify the applicability of the comprehensive evaluation of the reliability of an existing railway bridge. This approach provides a theoretical basis for the maintenance and reinforcement of the Songhua River Bridge along the Bin-North Line.

Copyright: © Zhonglong Li et al. et al.
Lizenz:

Dieses Werk wurde unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung 4.0 International (CC-BY 4.0) veröffentlicht und darf unter den Lizenzbedinungen vervielfältigt, verbreitet, öffentlich zugänglich gemacht, sowie abgewandelt und bearbeitet werden. Dabei muss der Urheber bzw. Rechteinhaber genannt und die Lizenzbedingungen eingehalten werden.

  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10691842
  • Veröffentlicht am:
    23.09.2022
  • Geändert am:
    10.11.2022
 
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