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A Fast Modeling Technique for the Vertical Train-Track-Bridge Interactions

Autor(en): ORCID

ORCID
Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: Shock and Vibration, , v. 2019
Seite(n): 1-14
DOI: 10.1155/2019/5392930
Abstrakt:

This paper proposed a fast modeling technique (FMT) for the vertical dynamic analysis of the coupled train-track-bridge (TTB) systems, which combines the train subsystems and track-bridge subsystems by the client-server technique to complete the entire TTB analysis on simplex OpenSees simulation platform. Thus, the FMT could dramatically reduce the time consumed of programming and modeling and significantly reduce the amount of data transmission between subsystems for TTB interaction. Moreover, FMT could take full advantage of OpenSees in nonlinear and seismic analysis. So FMT is a practical and convenient approach to analyze the TTB coupling vibration, and especially it is suitable for the junior researchers of TTB interaction. FMT could improve the modeling efficiency to save time.

Copyright: © 2019 Hanyun Liu, Zhiwu Yu, Wei Guo
Lizenz:

Dieses Werk wurde unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung 4.0 International (CC-BY 4.0) veröffentlicht und darf unter den Lizenzbedinungen vervielfältigt, verbreitet, öffentlich zugänglich gemacht, sowie abgewandelt und bearbeitet werden. Dabei muss der Urheber bzw. Rechteinhaber genannt und die Lizenzbedingungen eingehalten werden.

  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10676258
  • Veröffentlicht am:
    28.05.2022
  • Geändert am:
    01.06.2022
 
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