0
  • DE
  • EN
  • FR
  • Internationale Datenbank und Galerie für Ingenieurbauwerke

Anzeige

In Situ Monitoring of the Long-Term Settlement of High-Fill Subgrade

Autor(en):


Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: Advances in Civil Engineering, , v. 2018
Seite(n): 1-9
DOI: 10.1155/2018/1347547
Abstrakt:

Monitoring the settlement of high-fill subgrade plays a significant role in maintaining the service quality of highways. To investigate the postconstruction settlement of high-fill subgrade under gravity stress and vehicle loads, in situ monitoring was carried out on the Lanzhou-Yongjing highway. Single-point settlement meters were buried in various depths under the driveway and road shoulder. The evolution of settlement with time and space was analyzed. The results show that the settlement of the road shoulder is greater than that of the driveway; the settlement of the subgrade increases with time and tends to be stable after 1 year; the vehicle loads have no big effect on the settlement of the subgrade; the exponential model can be adopted to predict the settlement of the Lanzhou-Yongjing highway accurately.

Copyright: © 2018 Liang Jia et al.
Lizenz:

Dieses Werk wurde unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung 4.0 International (CC-BY 4.0) veröffentlicht und darf unter den Lizenzbedinungen vervielfältigt, verbreitet, öffentlich zugänglich gemacht, sowie abgewandelt und bearbeitet werden. Dabei muss der Urheber bzw. Rechteinhaber genannt und die Lizenzbedingungen eingehalten werden.

  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10176367
  • Veröffentlicht am:
    30.11.2018
  • Geändert am:
    02.06.2021
 
Structurae kooperiert mit
International Association for Bridge and Structural Engineering (IABSE)
e-mosty Magazine
e-BrIM Magazine