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The Nose-Angle Bridge Piers as Alternative Countermeasures for Local Scour Reduction

Autor(en):



Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, , n. 2, v. 13
Seite(n): 110-120
DOI: 10.7250/bjrbe.2018-13.405
Abstrakt:

This study investigates the performance nose-angle piers as countermeasures for local scour reduction around piers. Four nose angles were studied, i.e., 90°, 70°, 60° and 45° and tested in a laboratory. The sediment size was fixed at 0.39 mm whereas the flow angle of attack (or skew angle) was varied at four angles, i.e., skew angles, i.e., 0°, 10°, 20° and 30°. Scour reduction was clear when decreasing nose angles and reached maximum when the nose angle is 45°. Increasing the flow velocity and skew angle was subsequently increasing the scour profile, both in vertical and transversal directions. However, the efficiency of nose angle piers was only high at low Froude number less than 0.40 where higher Froude number gives minimal changes in the maximum scour depth reduction. At a higher skew angle, although showed promising maximum scour depth reduction, the increasing pier projected width resulted in the increase of transversal lengths.

Copyright: © 2018 Ibtesam Abudallah Habib, Wan Hanna Melini Wan Mohtar, Atef Elsaiad, Ahmed El-Shafie
Lizenz:

Dieses Werk wurde unter der Creative-Commons-Lizenz Namensnennung 4.0 International (CC-BY 4.0) veröffentlicht und darf unter den Lizenzbedinungen vervielfältigt, verbreitet, öffentlich zugänglich gemacht, sowie abgewandelt und bearbeitet werden. Dabei muss der Urheber bzw. Rechteinhaber genannt und die Lizenzbedingungen eingehalten werden.

  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10084550
  • Veröffentlicht am:
    09.10.2018
  • Geändert am:
    02.06.2021
 
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