0
  • DE
  • EN
  • FR
  • Internationale Datenbank und Galerie für Ingenieurbauwerke

Anzeige

Performance Analysis of One-Level Signalized Urban Intersections with Exclusive Pedestrian Phases and Diagonal Crossings

Autor(en):




ORCID
Medium: Fachartikel
Sprache(n): Englisch
Veröffentlicht in: The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering, , n. 4, v. 18
Seite(n): 65-89
DOI: 10.7250/bjrbe.2023-18.619
Abstrakt:

The exclusive pedestrian (hereinafter P) phase with a diagonal crossing is routinely introduced to improve P safety at high-volume intersections. The article analyses and evaluates the feasibility of the exclusive P phase and diagonal crossing at single-level smaller intersections, identifying the advantages and disadvantages of the exclusive P phase and diagonal crossing from the point of view of time losses. In the experimental part, traffic flow modelling is carried out. The traffic flow simulations show that an exclusive P phase is most beneficial in terms of time losses at an intersection with 2+2 lane intersecting streets and ≥ 900 P/hour with ≥ 1600 vehicles/hour (hereinafter V). In addition, an exclusive P phase can be implemented at the small intersections analysed in this paper, where the volume of V is low or medium, regardless of the number of P at the intersection.

Structurae kann Ihnen derzeit diese Veröffentlichung nicht im Volltext zur Verfügung stellen. Der Volltext ist beim Verlag erhältlich über die DOI: 10.7250/bjrbe.2023-18.619.
  • Über diese
    Datenseite
  • Reference-ID
    10749621
  • Veröffentlicht am:
    14.01.2024
  • Geändert am:
    14.01.2024
 
Structurae kooperiert mit
International Association for Bridge and Structural Engineering (IABSE)
e-mosty Magazine
e-BrIM Magazine